ETİD Başkanı Hakan Orhun, e-ticaret sektöründeki dijital dönüşümü anlattı

0

Etid Başkanı Hakan Orhun

4. Müşteri Hizmetleri Zirvesi’nin açılış konuşmacılarından ETİD Başkanı Hakan Orhun “E-ticaret’te Türkiye Nerede ve E-ticaret’te Müşteri İlişkileri” başlıklı sunumuyla sektörün güncel rakamlarını paylaştı.

Türkiye’de Internet kullanan bireylerin %60’a (yaklaşık 46 milyon) yaklaştığını belirten Orhun Türkiye’deki her 10 hanenin 7’sinin Internet erişimi olduğunu belirtti. Ayrıca mobil tarafa baktığımızda, 71 milyon mobil Internet erişim üyeliği bulunuyor.

İnternet kullanım alışkanlıkları:
• Sosyal medya      %81
• Haber okuma       %70
• Sağlık                   %66
• Ürün araştırma     %60
• Alışveriş               %33.1 (2014=%31) ≅16 milyon kişi

Kendi domain’inden ‘e-ticaret yapıyor’ denebilecek firma sayısı 1.000’i aştı.

İnternet üzerinden alışveriş yapma sıklığı:
 42 bTL hacim, 190m işlem sayısı -> BKM 2014
 Net ürün satışı≅ 10bTL Etid raporu 2014
 Net işlem sayısı≅ 45 m
 Alışveriş yapan kişi sayısı 2014≅13.3 m
 Ortalama frekans 1/3.3 yani 3.5 ayda bir alışveriş yaptırabiliyoruz!
2016 Hedefi: 20 milyar TL net ürün satışı

Orhun hizmet kalitesinin arttırılması için yapılması gerekenleri şu şekilde sıraladı:

Daha iyi ve duyguları da içeren geri bildirimler:
Çözümü hızlı sağlamak:
 Daha iyi script’ler
 First call resolution hedefleri
 Daha entegre sistemler
 Daha iyi data toplama
Amaç sadece müşteriyi yatıştırma değil!
Rakipler ve Pazar ile ilgili söylemleri alma, aktarma
Entegre sistemler
Acil durumlar için planlar!

Haberin videosunu izlemek için: https://www.youtube.com/watch?v=jxITbQYhevE

Share.

About Author

Leave A Reply