İZMİR, GÜVENLİK VE SAĞLIK ÇAĞRILARINI ENTEGRE YÖNETMEYE BAŞLADI

0

Atos,  İzmir Emniyet Müdürlüğü’nün Komuta Kontrol Merkezi’ni, Acil Durum Yazılımları ve 15 farklı uygulamayı entegre ederek kullanıma hazır hale getirdi.  Böylece İzmir Emniyeti acil durum çağrılarına artık yüzde 30 daha hızlı yanıt veriyor.

atos-izmir-manset

İzmir Valiliği ve İl Emniyet Müdürlüğü, entegre bir Kent Güvenlik Yönetim Sistemi ile İzmir’de yaşayan dört milyonu aşkın vatandaş için şehir çapında 150 noktada izleme, 155 acil çağrı yönetimi, kamu kurumları ile entegrasyon gibi farklı yapıları tek çatı altında toplayarak yöneten acil durum müdahale sistemini hayata geçirdi. 2012 yılında Atos’un pilot uygulama ile başlattığı projede 2013 yılında 1.9 dakika olan olaya müdahale tepki süresi, 2014 yılında 1.6 dakikaya indi. Atos’un kurduğu sistem ve iş süreçlerindeki geliştirmelerle, sadece Türkiye’de değil, Avrupa’daki benzerleri arasında en gelişmiş sistemlerden biri İzmir’e hayata geçirilmiş oldu.

Atos, öncelikle 245 komuta ve kontrol merkezi çalışanının kullanımına sunulmak üzere, acil durum müdahale yeteneği, taktik ve stratejik açıdan geliştirilmiş bir sistem hazırladı. Komuta kontrol yazılımı, kendisine bağlı tüm entegre uygulamalardan eş zamanlı Coğrafi Veri Sistemi, araç lokasyonları, gelen telefonların adres veya lokasyon bilgileri, 112 sistemi ile entegrasyon gibi tüm verileri derleyerek yöneticilerin önüne eş zamanlı olarak getiriyor. Bu sayede  Emniyet birimlerinin olaylara müdahale ve operasyon yetkinliklerini önemli ölçüde arttırıyor. İzmir ilinde KGYS projesi kapsamında Atos tarafından döşenen 180 km fiber optik kablo, kurulan 16 pop noktası üzerinden, 150 izleme ve plaka tanıma direğindeki görüntüler geniş bantla Komuta Merkezi’ne taşınıyor.

Devreye girdiği günden bu yana İzmir KGYS’de, 485 milyonun üzerinde aracın kaydı ve fotoğrafları sistemde kayıpsız olarak arşivlendi. Araç tanıma kameralarından gelen verilerin, komuta merkezi ile anında paylaşılması için geliştirilen uygulama sayesinde, kara listeye alınmış araçların tespitinin ardından hızlı müdahale imkanı sağlandı. Artık tespit edilen araçların konum bilgileri, anında sahadaki görevli birimlerle paylaşılıyor; üstelik 300 polis aracının konum bilgileri komuta merkezi tarafından takip edildiği için, tespit edilen araca en yakın güvenlik birimi olay yerine yönlendiriliyor.

ACİL DURUM BİLDİRMEK İÇİN DAKİKALARCA BEKLEMEYE SON

Acil durum merkezine gelen çağrılara hızlı müdahale için de çözümler geliştirildi. Konum ve vaka tipine göre, otomatik çağrı yönlendirme ve çağrı kuyruğu izleme özellikleri sayesinde, operatör çağrı yanıtlama süresi yüzde 30 azaldı; her saniyenin büyük önem taşıdığı acil durum çağrılarında bekleme süresi çarpıcı biçimde azaltılarak, kamu güvenliği olaylarına daha hızlı dönüş yapılması sağlandı.

Birden fazla görgü tanığı tarafından raporlanan bir olay için, birden fazla girdi açılması da engellendi. Bunun yanı sıra, tüm komuta ve kontrol merkezi çalışanlarının aynı verilere erişmeleri sağlanarak aynı olayların farklı olaylarmış gibi algılanmasının da önüne geçildi.

3 MİLYONUN ÜZERİNDEKİ İHBAR, KAYIPSIZ VE EN KISA SÜREDE DEĞERLENDİRİLDİ

Konuyla ilgili konuşan Atos Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Orhan Akbulut, geliştirilen sistem hakkında şunları dile getirdi: “İzmir’de kurduğumuz yüksek teknoloji ve yedekli altyapı sayesinde bugüne kadar geçen 30 aylık sürede 3 milyonun üzerinde ihbara ve 1.6 milyon çağrıya,  hiç kayıpsız ve en kısa sürede müdahale edilmesini sağladık. Olayın 155’in aranarak başlama sürecinden, kamera kayıtlarından delillendirilmesi, istatistiklerin raporlanması ve önleyici tedbirlerin alınmasına kadar süreçleri kapsayan Atos çözümleri, İzmir Emniyeti’nin kullanımına sunulmuştur. İzmir Emniyet Müdürlüğü ile yaptığımız bu verimli işbirliği sayesinde Türkiye’nin en büyük kentlerinden biri olan İzmir’in güvenliğine katkı sağlıyor olmak bizi çok mutlu ediyor.”

Share.

About Author

Leave A Reply