MÜZİKLE, TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA EĞİLİMLERİ ve MARKA SADAKATLERİ ŞEKİLLENİYOR

0

Bilimsel araştırmalar müziğin insan davranışları üzerindeki önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koyuyor. Bu nedenle günümüzde müzik eğlence amaçlı kullanımının yanı sıra markaların imajından çalışan verimliliğine pek çok konunun şekillenmesinde önemli bir unsur rol teşkil ediyor. Müzik sayesinde tüketicilerin satın alma eğilimleri, marka sadakatleri de şekilleniyor. Bu durumun bilincindeki tüm şirketler ve markalar müziğe en az diğer konular kadar dikkat gösteriyor. Turizm de bu konudaki en bilinçli sektörlerin başında yer alıyor.

2009 yılından bu yana perakende mağazaları, AVM’ler, restoran ve kafeler, turistik mekanlar, spor ve sağlık merkezleri gibi 4000’in üzerindeki halka açık noktada kapalı devre yasal müzik ve reklam yayını yapan SMG’nin Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, turizm sektörünün tüketici ihtiyaçlarını doğru tespit etme ve uygun çözümler sunma noktasında müziğe ayrı bir önem verdiğinin altını çiziyor.

Otellerin doğru müziği stratejik olarak kullandığında hem marka imajı yarattığını hem de müşteriye özel bir deneyim yaşatarak markayla arasında duygusal bir bağ oluşmasına yardımcı olduğunu hatırlatan Alimgil, şöyle devam ediyor: “Yapılan araştırmalar otellerde müzik çalınmasının müşteri sadakatini olumlu etkilediğini ortaya koyuyor. İngiltere’de yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre müşterilerin yüzde 78’i müziğin kendilerini daha rahat hissettirdiğini, yüzde 75’i otelin lobi, bar, restoran gibi bölümlerinde mutlaka müzik duymak istediklerini belirtiyor. Müşterilerin yüzde 61 müzik çalan bir ortamda daha fazla yiyecek ve içecek tüketeceklerini söylüyor.”

Share.

About Author

Leave A Reply