RFID İLE MAĞAZADA ARTAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

0

1465897556_RFID_1_

Karlılığın giderek düştüğü perakende sektöründe işletme maliyetlerini düşürmek ve müşteriyi doğru zamanda doğru ürünle buluşturmak giderek daha fazla önem kazanıyor. RFID teknolojisi ile müşteri, aradığı ürüne beklemeden ulaşırken, üretimle satış arasındaki operasyonel kayıplar engellenerek, verimlilik artışı sağlanıyor.

RFID, en basit anlatımıyla üretildiği andan satıldığı ana kadar ürünü takip edebilmeyi sağlayan bir teknoloji. RFID etiketler yardımıyla, adeta birer kimlik kartına sahip olan ürünler, kutuda bile olsalar üretimden satışa kadar anlık olarak takip edilebiliyor. Bu teknoloji, yok satma, iç kayıp ve tedarikçi hataları gibi pek çok problemi ortadan kaldırarak, maliyetlerde yüzde 21’e varan tasarruflar sağlıyor.

Reyon yönetimini kolaylaştırarak, müşteri memnuniyetini olumlu etkiliyor. Kablosuz el terminalleri ile mağaza içerisindeki her ürünün hangi reyonda, hatta hangi rafta olduğu bilgisine anında ulaşmak mümkün oluyor. Böylece müşteri taleplerine anından cevap verilirken, eksik ürünler günlük olarak takip edilebiliyor, yerine yenileri konulabiliyor.

Müşteri Deneyimini Geliştirme Özelliği

RFID ile fazla stokların azalması ve ürünlerin reyonda bulunurluğunun artışı ile müşterilerin istedikleri zaman istedikleri ürüne ulaşarak, satın alma yapabilmeleri sağlanıyor.

Ayrıca personel verimliliğini de destekleyerek envanter konularına daha az zaman harcaması ile müşteriye harcanacak sürenin artmasını sağlıyor.

 

Share.

About Author

Leave A Reply