SESLE DOĞAL DİYALOG TEB’TE

0

Sestek’in TEB için uygulamaya aldığı Sesle Doğal Diyalog teknoloji ile TEB çağrı merkezini arayan müşteriler, karşılarında  gerçek bir insan varmış gibi konuşarak ilgili menüye yönlendiriliyor ve işlemlerini  gerçekleştirebiliyor.

teb-sestek-b

Ses ve iletişim teknolojileri firması SESTEK, Türk Ekonomi Bankası (TEB) müşterileri için doğal konuşmayı anlayabilen “Sesle Doğal Diyalog” teknolojisini hazırladı. Teknoloji, gelişmiş konuşma-tanıma uygulaması desteği veriyor. SESTEK ve TEB’in birlikte yürüttüğü ve müşteri memnuniyetini artırmayı hedefleyen proje, Pratik Telefon Bankacılığı kapsamında, TEB Sesli Yanıt Sistemi’nde (IVR) hizmet veriyor. Yapay zekâ altyapısı olan ve “call steering” olarak da bilinen Sesle Doğal Diyalog teknolojisi, yalnızca sınırlı komutlarla yönlendirilebilen temel konuşma tanıma sistemlerinin aksine, kullanıcıların doğal konuşmalarını da anlayabiliyor. Teknoloji sayesinde TEB Telefon Şubesini arayan müşteriler karşılarında  gerçek bir insan varmış gibi konuşarak ilgili menüye doğru bir biçimde yönlendiriliyor ve işlemlerini  kısa sürede gerçekleştirebiliyor.

Telefon bankacılığını kullanan müşteriler, her seferinde tüm menüyü dinlemek yerine yapmak istedikleri işlemi birkaç kelimeyle söyleyerek, güvenli ve hızlı şekilde işlem yapacakları menüye yönlendiriliyor. Sistem, arayanların “Kredi kartımın toplam borcunu ödemek istiyorum”, “Kredi kartı şifremi unuttum” , “Maaşım yatmış mı?”,  “Ek hesabımda ne kadar var?” gibi ifadelerini anlıyor, ilgili bölüme aktararak kısa sürede çözüm sunuyor. Ayrıca, kayıtlı telefon numaralarından TEB Telefon Şubesini arayan müşteriler, son 3 ay içinde gerçekleştirdikleri işlemler temel alınarak, doğrudan kendilerine özel belirlenen menülere yönlendiriliyor.

TEB Müşteri Etkileşim Merkezi Direktörü Özge Tekalp konuyla ilgili olarak, “TEB olarak önceliğimiz müşterilerimize mükemmel  deneyim yaşatmak. Bunu sağlamak için teknolojiyi en doğru şekilde kullanma hedefimiz var. Sesle Doğal Diyalog ile  müşterilerimizin ihtiyaçlarını anlayarak hızlı ve pratik çözümler sunabiliyoruz.  Sesle Doğal Diyalog teknolojisi, çok seçenekli IVR menülerinin yarattığı karmaşayı ortadan kaldırarak, müşterilerimizi kısa sürede ilgili menüye aktarıyor ve işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirmelerini sağlıyor. Müşterilerimizin bu uygulamayı kısa sürede benimsemesi ise teknolojinin faydasını kanıtlıyor” dedi.

SESTEK Genel Müdürü Serdar Karadayı projeyle ilgili yaptığı açıklamada, “Sunduğu işlem kolaylığıyla çığır açan Sesle Doğal Diyalog teknolojisi, müşteri deneyimine önem veren kurumlar tarafından tercih ediliyor. Teknoloji, müşterilerin sıklıkla şikâyetçi olduğu IVR karmaşasını ortadan kaldırıyor. Türkiye’nin önde gelen bankalarından TEB ile gerçekleştirdiğimiz projenin, Sesle Doğal Diyalog teknolojisinin en verimli kullanımlarından birini oluşturduğunu düşünüyoruz” dedi.

 

Share.

About Author

Leave A Reply