TURKCELL GLOBAL BİLGİ ERZURUM ÇAĞRI MERKEZİ 10. YILINI KUTLADI

0

Turkcell Global Bilgi tarafından Anadolu’daki genç nüfus işsizliğinin azaltılmasına katkı için 10 yıl önce Erzurum’a kurulan doğunun ilk çağrı merkezi, bu zaman zarfında kent ekonomisine 1,1 milyar lira katkı sağladı.

b1412_K

Çağrı merkezinin 10.yılı vesilesiyle düzenlenen basın toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “10 yıl önce 29 arkadaşımızla çıktığımız yolculuğumuzda bugün bin 224 kişiye ulaştık. Bugüne kadar ise yaklaşık 6 bin kişiye istihdam olanağı yarattık. Erzurum ekonomisine bu sürede dolaylı etkilerle de birlikte toplam 1,1 milyar lira katkı sağladık” dedi.

Doğu Anadolu’ya yatırım yaparken genç nüfusun ve işsizliğin yoğun olduğu bölgelerde istihdam sağlama hedefiyle yola çıktıklarını ifade eden Terzioğlu, “Erzurum’a yaptığımız yatırım ile sektöre öncülük edeceğimizi, bu yatırımın bölgesel gelişime ve dönüşüme önemli bir katkı sunacağını öngörüyorduk. İstihdamın yanı sıra buna paralel yaşam kalitesine de doğrudan etkisi olacağını biliyorduk. Bu nedenle Anadolu’da bu yatırımı yaparak sektöre öncülük etmek ve bu hedeflerimizi gerçekleştirmek bizim için çok önemliydi” açıklamasını yaptı.

Anadolu’da 38 bin kişiye iş kapısı

Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, “Turkcell’den sonra bugün Anadolu’da 50’ye yakın ilde çağrı merkezi açıldı” diye konuştu. Türkiye’deki çağrı merkezleri bugün 83 binin üzerinde kişiye istihdam sağlıyor. Çağrı merkezlerindeki istihdamın yüzde 46’sı ise İstanbul, Ankara ve İzmir dışındaki Anadolu’daki çağrı merkezlerinde çalışıyor. Turkcell Global Bilgi Erzurum Çağrı Merkezi kurulduktan sonra nitelikli eleman ihtiyacı sebebiyle Atatürk Üniversitesi bünyesinde Çağrı Merkezi Yönetimi Meslek Yüksek Okulu açıldı. Özel sektör – üniversite işbirliğiyle 2011 yılında açılan meslek yüksekokulu bugüne kadar 500’ün üzerinde mezun verdi.

Fiber internet varsa iş de var

Turkcell Global Bilgi bünyesinde 210 müşteri temsilcisinin evden çalıştığını, bunu fiber optik altyapının mümkün kıldığını aktaran Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kasım ayında Amerika’da düzenlenen “Contact Center World” ödüllerinde “En iyi Home Agent” (evden çalışma modeli) ve “En iyi Self Servis” kategorilerinde dünya birincisi olduk. Fiber internet altyapısı evden çalışma modelinin gelişmesi için çok önemli. Çünkü evden çalışırken kesintisiz ve hızlı bağlantı ile kaliteli hizmet sağlayabilmek için fiber internet alt yapı şart. Yani bir anlamda fiber internet demek, istihdam demek.”

Share.

About Author

Leave A Reply