UNIQ’TEN VODAFONE’A “ZİRVEYE DOĞRU SATIŞ’’ EĞİTİMLERİ

0

Çağrı Merkezi çalışanlarının satış becerilerini ve hizmet odaklarını geliştirmek amacıyla Vodafone Red Academy ve UNIQ Eğitim ve Danışmanlık işbirliği ile geliştirilen “Zirveye Doğru Satış” eğitimleri, işe yeni başlayan her müşteri temsilcisinin oryantasyonunun en önemli parçasını oluşturuyor.

red academy

Vodafone, şirket stratejileri ve öncelikleri doğrultusunda çağrı merkezinin önemli bir satış kanalı olması nedeniyle çağrı merkezi çalışanlarının satış konusundaki yetkinliklerinin geliştirilmesine yönelik tespit ettiği ihtiyacı, UNIQ Eğitim ve Danışmanlık ile birlikte “Zirveye Doğru Satış” eğitimleri adıyla hayata geçirdi.

 

Vodafone Bilgi ve İletişim Hizmetleri AŞ, Genel Müdürü Hakan Çelik projenin önemini şöyle anlatıyor; “Müşteri Hizmetleri Operasyonumuzu değişen ve gelişen piyasa koşullarında rekabetçi konumu koruması için satış aktivitesi önemli bir dönüm noktası oldu. Personellerimizin ve yöneticilerimizin bakış açısını değiştirmek, istekliliği arttırarak, çağrı içerisinde satış aktivitesini içselleştirmelerini sağlamak için çok kritik bir noktaydı. UNIQ ile

başlattığımız sağlam ve sürekli işbirliği, aramıza yeni katılan veya uzun süredir aramızda olan personellerimize satış konusunda ciddi bir destek sağladı. Eğitim sonrasında düzenlenen atölye

çalışması, eğitimin etkinliği arttırdı. 2012 de başlayan yolculuğumuza, her yıl yükselerek devam eden bir ivme ile ilerliyoruz”

 

Eğitim programını oluşturmadan önce yapılan saha çalışmasının çok önemli olduğunu vurgulayan UNIQ Eğitim ve Danışmanlık Genel Müdür Yardımcısı Ayşegül Açıkgöz; “Çağrı merkezindeki ihtiyaç iletildiğinde öncelikle iyi bir saha çalışması gerçekleştirdik. Yaklaşık 10 gün boyunca ön analiz çalışması yaparak, tüm ekiplerin ihtiyaçlarını tek tek ele aldık. Her birinin sattığı ürünler ve hizmet verdiği müşteriler farklı olduğundan, satış yapılan ürünleri, müşterileri iyi tanıdık. Ekibin gelişim alanlarını ve güçlü oldukları noktaları belirledik. Eğitim öncesinde kalite departmanıyla birlikte çalıştık. Her kademedeki çalışanlarla bireysel görüşmeler yaptık, süpervizörlerle vakit geçirdik. İyi bir analiz sonucunda da eğitim her bir bölüme özel olarak tasarlandı.” dedi.

 

Süpervizörlerle başlatılan Zirveye Doğru Satış eğitimlerinde, yaklaşık 60 süpervizör önce satış eğitimi, ardından satış koçluğu eğitimi aldı. Müşteri temsilcilerine daha iyi geri bildirim verebilmelerini ve koçluk yapabilmelerini sağlamak amaçlı yapılan bu çalışmanın, eğitim sürecinin başarılı olmasında kilit noktalardan biri olduğu ifade edildi.

Share.

About Author

Leave A Reply