MÜŞTERİ HER ZAMAN HAKLI MIDIR?

0

1471527291_Logo_Cepkask (1)Hakem heyetlerinde kazanan müşteri, Tüketici Mahkemesinde kaybediyor. Tüketici sorunları hakem heyetlerinin ‘Müşteri her zaman haklıdır’ yaklaşımı tüketiciyi mağdur edebiliyor. Tüketiciyi korumak adına derinlemesine inceleme yapılmadan verilen kararlar, itiraz halinde daha çok maliyet yüklüyor.

Tüketici elektroniği satış sonrası hizmetler sektöründe 12 yıldır hizmet veren Cepkask A.Ş Genel Müdürü Tayfun Gülgeç, Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin ‘Müşteri her zaman haklıdır’ yaklaşımının tüketiciyi zaman zaman mağdur edebileceğine dikkat çekti.

Genel Müdür Tayfun Gülgeç, satıcılar karşısında daha zayıf durumda olan tüketicilerin bilinçlendirilmesi gerektiğinin altını çizerek, her zaman tüketicinin haklı olamayacağına, haksız şikayetlerin de olabileceğine değindi.

Gülgeç, serbest piyasa ekonomisi, ekonomik ve sosyal alanlardaki gelişmelerle güçlü satıcılar karşısında daha zayıf durumda olan tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve korunması gereğine dikkat çekti. Her zaman tüketicinin haklı olamayacağının altını çizen Gülgeç, haksız şikâyetlerin de olabileceğine belirterek “Tüketici sorunları değerlendirilirken hayatın olağan akışına aykırı ve basma kalıp olmayan sonuçlar ortaya çıkarılmalıdır.” dedi.

Share.

About Author

Leave A Reply